Dažniausi pažeidimai finansinių paslaugų reklamoje susiję su vartojimo kreditais

kreditu reklamaStebėdamas, ar finansinės paslaugos reklamuojamos taip, kaip tai nusako teisės aktai, Lietuvos bankas nuo 2014 metų pradžios iki š. m. vidurio nustatė 31 netinkamos reklamos atvejį, iš kurių 26 atvejai susiję su vartojimo kreditais, 4 – su indėliais, o 1 su valdymo įmonių veiklos reklamavimu.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis teigia, kad finansinių paslaugų reklama yra jautri sritis, nes sprendimai susiję su finansais gali lemti ilgalaikes pasekmes. Labai svarbu, kad reklamose nebūtų nutylima klientams svarbi informacija, taip pat, kad ji nebūtų klaidinanti ar nekeltų neteisingų lūkesčių priimant finansinį įsipareigojimą. Priežiūros tarnybos direktoriaus teigimu, didžiausias pažeidimų kiekis vartojimo kreditų rinkoje (vadinami greitieji kreditai), patvirtina Lietuvos banko žinomas problemas ir rodo poreikį jas spręsti griežtinant reklamos reikalavimus bei atsakomybę už jų nepaisymą.

Dažniausiai pastebimas pažeidimas vartojimo kreditų reklamoje – pateikiama ne visa būtina informacija apie kredito kainą bei su juo susijusias išlaidas. Kaip pavyzdys, nurodoma nulinė kredito palūkanų norma, tačiau nepateikiama informacija apie kitus kredito mokesčius. Tokia reklama apgauna naudotojus ir neleidžia jiems tinkamai įvertinti siūlomos paslaugos sąlygų, įsipareigojimo. Taip pat dažnai svarbi informacija apie kredito išlaidas pateikiama sunkiai įžiūrimu, mažesniu, blankesniu šriftu nei visa kita informacija reklamoje.

Vartojimo kredito įstatyme teigiama, kad reklamoje nurodoma palūkanų norma ar kitos kredito išlaidos, tai kartu būtinai turi būti aiškiai ir pastebimai nurodoma visa standartinė informacija:

  • palūkanų norma,
  • bendra vartojimo kredito suma,
  • bendra vartojimo kredito kainos metinė norma ir kt.

Lietuvos banko Priežiūros tarnybai nustačius netinkamą reklamos atvejį, reklamos transliavimas turi būti nedelsiant nutraukiamas bei privalu imtis prevencinių priemonių, kad tokie atvejai nepasikartotų. Už grubius pažeidimus, atsižvelgiant į jų mastą, reklamos kiekį, yra skiriamos baudos. Priežiūros tarnyba jau nubaudė dvi greitųjų kreditų bendroves trimis piniginėmis baudomis, kurių bendra suma viršija 16,7 tūkst. eurų.

[Total: 0    Average: 0/5]